- Gdzie można wykonać przegląd gwarancyjny roweru zakupionego przez internet?
W przypadku sprzedaży internetowej Kupujący powinien w terminie 30 dni od dnia otrzymania roweru zlecić wykonanie przeglądu gwarancyjnego w punkcie sprzedaży lub punkcie serwisowym (adresy punktów sprzedaży i punktów serwisowych znajdują się na stronie www.romet.pl/serwis-1).
W przypadku braku powyżej wymienionych podmiotów w obrębie miejsca zamieszkania klienta, producent dopuszcza wykonanie przeglądu gwarancyjnego w innych niż powyższe – rekomendowane serwisy, jednakże w przypadku braku zadowolenia z przeprowadzonej usługi, roszczenia z tego tytułu pozostają pomiędzy klientem, a serwisem, który klient wybrał.
- Czy przegląd gwarancyjny jest odpłatny?
W przypadku roweru zakupionego przez internet przegląd gwarancyjny jest odpłatny, natomiast podczas sprzedaży stacjonarnej to sprzedawca zobowiązany jest do wykonania w/w przeglądu w cenie roweru.
- W sytuacji zakupu roweru przez internet, od kiedy liczony jest czas na wykonanie przeglądu gwarancyjnego?
Podczas kupna roweru przez internet czas na wykonanie przeglądu gwarancyjnego liczony jest od dnia dostarczenia roweru klientowi i wynosi 30 dni.
- Gdzie można wykonać naprawę gwarancyjną lub odpłatną?
Naprawę gwarancyjną lub odpłatną można wykonać w sieci Prorowery lub w Serwisie Autoryzowanym Producenta (adresy punktów sprzedaży i punktów serwisowych znajdują się na stronie www.romet.pl/serwis-1).
- Gdzie należy zgłosić się reklamując rower?
Aby zgłosić reklamację na rower należy zgłosić się do Serwisu Autoryzowanego Romet lub do sprzedawcy, u którego rower został zakupiony.
- Co dzieje się w przypadku zagubienia karty gwarancyjnej?
Zgodnie z warunkami gwarancji wraz z zagubieniem karty gwarancyjnej konsument traci prawo do gwarancji.
- W przypadku zakupu roweru na przedsiębiorstwo, czy można ubiegać się o dożywotnią gwarancję na ramę rowerową?
Program dożywotniej gwarancji na ramy rowerowe nie obejmuje rowerów zakupionych na przedsiębiorstwo.
- Co jest niezbędne aby przystąpić do programu dożywotniej gwarancji na ramę?
Warunkiem nabycia przez Kupującego prawa do Przedłużonej Gwarancji na ramę roweru, jest wykonanie odpłatnego przeglądu roweru – w terminie do 3 miesięcy od daty zakupu roweru (Przystąpienie do programu Przedłużonej Gwarancji). W celu utrzymania Przedłużonej Gwarancji w kolejnych latach konieczne jest wykonanie na zlecenie Kupującego corocznych, okresowych przeglądów posezonowych roweru w miesiącach wrzesień - grudzień, w autoryzowanej sieci serwisów lub punktach sprzedaży Romet. Adresy serwisów znajdują się na stronie centrum.romet.pl. Przeglądy powinny być udokumentowane poprzez wpis w książce gwarancyjnej – rubryka nr 3: „Adnotacje serwisu o przeglądach i naprawach”.
- Czy aby zachować 24 miesięczną gwarancję na rower należy wykonywać dodatkowe przeglądy – inne niż gwarancyjny?
Przegląd gwarancyjny jest jedynym, obowiązkowym przeglądem, który wykonuje się aby zachować prawo do gwarancji.
- Jak wygląda tok postępowania reklamacyjnego w przypadku różnic wyposażenia roweru względem specyfikacji?
Firma ROMET sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian dotyczących oferowanych w katalogu modeli rowerów, w tym także w zakresie ich wyposażenia, parametrów technicznych, miejsca pochodzenia i ceny, jak również wycofania danego modelu z oferty. Powyższa informacja zamieszczona jest w naszym aktualnym katalogu jak również na naszej stronie internetowej pod specyfikacją każdego modelu roweru.
- Jakie dokumenty są niezbędne do zgłoszenia reklamacji?
Dokumenty, które są wymagane do zgłoszenia reklamacji to czytelny dowód zakupu oraz czytelny skan karty gwarancyjnej str. 6 i 7.
- Czy istnieje możliwość wydłużenia terminu 30 dni na wykonanie przeglądu gwarancyjnego?
Tylko w wyjątkowych sytuacjach Gwarant dopuszcza wydłużenie terminu na wykonanie przeglądu gwarancyjnego.
- Co należy zrobić w sytuacji gdy rower zakupiony przez internet ulega uszkodzeniu w transporcie?
W tym przypadku, w pierwszej kolejności należy zgłosić problem do firmy kurierskiej, która dostarczyła rower, kolejnym krokiem jest zgłoszenie zaistniałego faktu sprzedawcy.
- Na jakie ramy udzielana jest dożywotnia gwarancja?
Gwarancja dotyczy ram stalowych i aluminiowych zamontowanych w rowerach Romet modeli 2020 oraz nowszych kolekcji.